ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Pappné Bodolai Rita adószámos magánszemély (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a https://onmagamert.hu/ honlapján (továbbiakban: Honlap) keresztül nyújtott, 2001. évi CVIII. Törvény (továbbiakban: Elkertv.) 2. § a) pontja szerinti elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazzák.

 

A Szolgáltató által üzemeltetett Honlap céljai:

  1. A Honlapon elérhetővé tett elektronikus kiadványokat (továbbiakban: termékeket), mint nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalmakat Szolgáltató üzletszerűen értékesítse.
  2. A Honlapon a Szolgáltatások menüpont alatt felsorolt személyes segítő szolgáltatásokhoz (továbbiakban: személyes konzultáció) kapcsolatfelvételi és információs felületet nyújtson. A személyes konzultációk a Honlapon is  megvásárolhatók, az Ügyfél a Kapcsolatfevétel menü használatával e-mail-ben vagy telefonon egyeztethet időpontot a Szolgáltatóval.
  3. A honlapon regisztráló Ügyfeleknek ingyenesen hozzáférhető életvezetési cikkeket, teszteket, egyéb anyagokat bocsásson rendelkezésére. A regisztráció során az Ügyfél feliratkozhat az újdonságokat, ajánlatokat tartalmazó hírlevélre is, amennyiben ezt az erre szolgáló jelölő négyzetben megerősíti.

 

Jelen ÁSZF minden szerződésre és szolgáltatásra vonatkozik, amelyet Szolgáltató és Ügyfél (továbbiakban együtt: Felek) a fent megjelölt Honlapon keresztül kötnek, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik. Amennyiben Ügyfél az ügyletkötés során jogi személy képviseletében vagy adószámos magánszemélyként jár el, jelen ÁSZF elfogadásával úgy nyilatkozik, hogy a szerződést szakmájával, önálló foglalkozásával, üzleti tevékenységével összefüggő célok érdekében köti, így nem minősül sem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. Törvény (továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint, sem pedig a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. Törvény (továbbiakban: Fgytv.) 2. § a) pontja szerint fogyasztónak. Amennyiben az Ügyfél a Ptk. És az Fgytv. Szerint fogyasztónak minősül, úgy az ügyletből eredő fogyasztói jogokra és kötelezettségekre vonatkozó tájékoztatást Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételek részét képező Fogyasztóvédelmi tájékoztatás útján adja meg.

A Honlap szolgáltatásait a Szolgáltató valamennyi Ügyfele jogosult igénybe venni, amennyiben a Honlapon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

Hatálybalépés napja: 2023.08.01.

Jelen ÁSZF internetes elérésének helye: https://onmagamert.hu

 Pappné Bodolai Rita adószámos magánszemély

 

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI

Név: Pappné Bodolai Rita adószámos magánszemély

Székhely: 3531 Miskolc, Nagysándor József u. 11.

Adószám: 53323439-1-25
E-mail: info@onmagamert.hu
Telefon: +36 30 874 8063

2. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK

2.1 A Szolgáltató által nyújtott termékek megvásárlása elektronikus úton leadott ajánlatkéréssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

2.2 Ügyfél az adott termék vásárlására vonatkozó ajánlatát a vonatkozó adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően, a „Megrendelem” ikonra kattintással küldi meg Szolgáltató részére. A Szolgáltató az Ügyfél ajánlatát egy visszaigazoló e-mail útján fogadja el, amely kifejezetten tartalmazza a Szolgáltató elfogadó nyilatkozatát. A felek között ily módon – magyar nyelven – létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek azt a Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.

2.3 A személyes konzultációk a Honlapon nem vásárolhatók meg, az Ügyfél a Kapcsolatfevétel menü használatával e-mail-en veheti fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval. A továbbiakban e-mail-en vagy telefonon történő időpont egyeztetést és a konzultációnak a személyes vagy online csatornán történő igénybevételét követően az Ügyfél és a Szolgáltató között a szerződés a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel létrejön. A személyes konzultáció kifizetésére az igénybevételt követően készpénzben vagy banki átutalással kerül sor.

2.4 A Honlapon felsorolt személyes konzultációk árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Honlapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már egyeztetett időponttal rendelkező Ügyfél számára a konzultáció árát nem befolyásolja.

3. SZOLGÁLTATÓ KÖTELEZETTSÉGEI

3.1 Szolgáltató kötelezettsége jelen ÁSZF-nek megfelelően, a terméket szolgáltatni és a termék tulajdonjogát átruházni, valamint az Ügyfél által igényelt személyes konzultációt megtartani. A teljesítés helye – amennyiben jelen ÁSZF eltérően nem rendelkezik vagy a Felek eltérően nem rendelkeznek – a Szolgáltató székhelye.

3.2 A megrendelés során a Szolgáltató köteles a terméket az Ügyfélhez elektronikus úton továbbítani. Az Ügyfél a megrendelés során online bankkártyás fizetési módot vehet igénybe a Barion Payment fizetési rendszerén keresztül.

3.3 Szolgáltató köteles a terméket a szerződésben meghatározott mennyiségben, minőségben és leírás szerint, valamint a szerződés előírásainak megfelelően szolgáltatni.

3.4 Szolgáltató köteles az Ügyfél által igényelt személyes konzultációt az egyeztetett időpontban és időtartamban megtartani.

4. ÜGYFÉL KÖTELEZETTSÉGEI

4.1 Ügyfél jelen ÁSZF rendelkezései szerint köteles megfizetni a megrendelt termék vételárát és átvenni a részére elektronikus úton megküldött terméket.

4.2 Ügyfél jelen ÁSZF rendelkezései szerint köteles megfizetni a személyes konzultáció igénybevételét a Szolgáltató által kiállított és átadott számlának megfelelően.

4.3 Vételár megfizetése. Az Ügyfél ezen kötelezettsége magában foglalja mindazon intézkedések megtételét és alakiságok megtartását, amelyek a szerződés vagy bármely jogszabály, különösen a Ptk. és az Elkertv. rendelkezései értelmében a fizetés teljesítésének lehetővé tételéhez szükségesek. Ügyfélnek – ha a Felek máshogy nem állapodnak meg vagy jelen ÁSZF-ből más nem következik – a fizetést azelőtt kell teljesítenie, mielőtt a Szolgáltató jelen ÁSZF-nek megfelelően az Ügyfél rendelkezésére bocsátja a terméket.

5. REGISZTRÁCIÓ

5.1 A Főoldalon található „Töltsd le ingyen” elnevezésű gomb alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, majd az ingyenes PDF kiadvány letöltésére. Az Ügyfélnek ki kell töltenie a felhasználói adatokat (bővebben lásd: adatkezelési tájékoztató) és a számlázási adatokat. Az Ügyfél a Honlapon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen (a Honlapon közzétett) ÁSZF, valamint a Honlapon közzétett Adatkezelési tájékoztató valamennyi rendelkezését és feltételeit megismerte és a hírlevélre is feliratkozik.

5.2 A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető következményekért (hibáért vagy károkért, a termék téves e-mail-címre való küldéséért) semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató minden esetben jogosult az adott Ügyfél cégjegyzékben vagy más hivatalos nyilvántartásban megadott e-mail-címére küldött üzenet útján, vagy ellenőrző programok (Opten, Bisnode) segítségével meggyőződni többek között arról, hogy a regisztráló személy valóban jogosult az Ügyfél képviseletére. Az ellenőrzés alapján a Szolgáltató jogosult a kiszolgálás feltételeit megváltoztatni, vagy a megrendelés teljesítését A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló Ügyfélként kezel. Szolgáltatót a regisztrált adatok Ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

5.3 Ügyfél jogosult a regisztrációját bármikor, indokolás nélkül törölni a profiljából elérhető külön funkció alkalmazásával. A törlést kérő levél megérkezését követően a Szolgáltató köteles késedelem nélkül, de legkésőbb 72 órán belül gondoskodni a regisztráció törléséről. Szolgáltató – kétség esetén – jogosult az adott Ügyfél cégjegyzékben vagy más hivatalos nyilvántartásban megadott e-mail-címére küldött üzenet útján meggyőződni arról, hogy a törlést kérő személy valóban jogosult az Ügyfél képviseletére. Az Ügyfél felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből. Az eltávolítás után a felhasználói adatok visszaállítására többé nincs lehetőség, az adott Ügyfél újból regisztrálhat.

5.4 A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag az Ügyfél a felelős. Amennyiben Ügyfél tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát és köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

5.5 Az Ügyfél vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint – a Szolgáltató külön e-mailes értesítése alapján – frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek. Az adatok Szolgáltató felé nem közölt megváltoztatásából eredő bármilyen többletköltség az Ügyfelet

6. MEGRENDELÉS

6.1 A Honlapon szereplő termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a konkrét termék információs oldaláról lehet részletesen

6.2 A Honlapon megjelenített termékek ára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó és részletező módon (bruttóban) forintban van feltüntetve.

6.3 Az egyes termékek megrendelésének feladására a Honlapon a regisztrációt követő bejelentkezés után van lehetőség. Az Ügyfél a kiválasztott terméket az arra történő kattintást „Kosárba” gomb használatával teheti Kosarába (rendeléseket tartalmazó összesítő lista). A Kosár tartalmát megtekinteni, annak tartalmát (vagy tartalmának egyes elemeit) akár törölheti is az adott termék mellett található törlés ikonra kattintással. Ezt követően Ügyfél megadja a fizetés módját, majd a számlázási adatait. Az Ügyfél a megrendelés feladása előtt – egy összegző oldalon – ellenőrizheti rendelése adatait, módosíthatja a számlázási címet, kiválaszthatja a fizetés módját.

6.4 A megrendelés feladása előtt az Ügyfél kifejezetten nyilatkozik arról, hogy beleegyezik a Szolgáltató teljesítésébe, egyúttal ezzel egyidejűleg tudomásul veszi, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerinti jogát.

6.5 A megrendelés feladására a „Megrendelem” feliratra kattintást követően kerül A megrendelés feladása az Ügyfél számára ajánlati kötöttséget, a visszaigazoló e-mail megérkezésével pedig fizetési kötelezettséget keletkeztet a fizetési módoknál meghatározottak szerint. A megrendelés díjának megfizetését (az online bankkártyás fizetési rendszerben való jóváírás) követően a Szolgáltató elektronikus úton (az Ügyfél Honlaphoz tartozó profiljában külön link elérhetővé tételével) az Ügyfél rendelkezésére bocsátja a terméket, egyúttal e-mailben visszaigazolást küld az Ügyfél részére a sikeres megrendelésről.

6.6 A Honlapról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Honlapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Honlap felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron megküldeni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő küldést, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

6.7 A megrendelést a Szolgáltató csak regisztrált Ügyféltől és csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető problémáért, hibáért semminemű felelősség nem

6.8 Az Ügyfél a megrendelés feladásával is kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri

7. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA

Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége bármely adatbeviteli hiba javítására a megrendelési felületen (megelőző oldal tartalma esetén a „vissza” gomb megnyomásával).

8. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, VISSZAIGAZOLÁS

8.1 Az Ügyfél által elküldött megrendelés (szerződés megkötésére tett ajánlat) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mailen keresztül visszaigazolja az Ügyfél részére, amely visszaigazoló e-mail tartalmazza a rendelés lényeges adatait és a rendelési azonosítót. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag tájékoztatja az Ügyfélt arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.

8.2 Ha az Ügyfél rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt jogosult jelezni a Szolgáltató felé. Ebben az esetben a Szolgáltató a megrendelést ennek megfelelően módosítja, azonban az ebből származó költségek viselése az Ügyfél kötelezettsége.

9. FIZETÉSI FELTÉTELEK

9.1 Az Ügyfél megrendelését a megrendelés visszaigazolását követően a Barion Payment Zrt. fizetési rendszerén keresztül a megrendeléssel egyidejűleg online bankkártyás fizetéssel egyenlítheti ki. A bankkártyaadatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

9.2 A Szolgáltató a megrendelést automatikusan feldolgozza és a kiválasztott fizetési módtól függően e- mailben számlát küld meg az Ügyfél által megadott e-mail-címre, majd – ha a Felek ettől eltérően nem állapodtak meg vagy jelen ÁSZF ettől eltérő rendelkezést nem tartalmaz – az Ügyfél által megfizetett összeg jóváírását követően szolgáltatja a terméket Ügyfél részére.

9.3 A Szolgáltató az Ügyfél részére az Ügyfél által megfizetett összeg jóváírását követően – az Ügyfél által választott fizetési módtól függően – elektronikus úton megküldött számlát állít ki az Ügyfél által megadott e-mail-címre (vagy az Ügyfél kifejezett kérésére postai úton az Ügyfél által megadott címre). Az ÁSZF elfogadásával az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus úton megküldött számlát állítson Jelen hozzájárulás visszavonására a Szolgáltatóhoz intézett erre vonatkozó, egyértelmű jognyilatkozattal van lehetőség. Ha az Ügyfél elektronikus úton megküldendő számlája vagy díjbekérője elkészül, a Szolgáltató erről e-mailen keresztül értesíti/megküldi számára a számlát/díjbekérőt. Az elektronikus aláírással el nem látott elektronikus számlát Ügyfél köteles kinyomtatni és mint papír alapú számlát könyvelésében nyilvántartani.

10. FELELŐSSÉG

10.1 A véletlenül közzétett, az Ügyfél Elkertv. 13. §-ban meghatározott jogát sértő információ esetén Szolgáltató az Elkertv. szerinti megkeresés esetén eleget tesz az Elkertv-ben foglalt értesítési és eltávolítási kötelezettségeinek. Szolgáltató úgyszintén törvényes határidőben eleget tesz bármely hatósági vagy bírósági megkeresésnek.

10.2 A Szolgáltató kizár minden felelősséget az Ügyfél által megvalósított esetleges jogsértésekért.

10.3 A termékértékesítés esetleges határon átnyúló jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.

10.4 Amennyiben az Ügyfél a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Amennyiben a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

10.5 A Szolgáltatót a termékek hibátlanságáért a fogyasztóvédelmi tájékoztató szerint terheli szavatosság és jótállás. Nem fogyasztói szerződés esetén a Szolgáltató 6 hónap szavatosságot vállal.

11. SZELLEMI TULAJDON

11.1 A Honlap és annak képi és szöveges, valamint szerkezeti kialakítása egyéni eredeti jelleget hordoz, így szerzői jogi védelem alatt áll. A Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja a Honlapon megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak.

11.2 A Honlap és a Webáruház tartalmának másolása, egészének vagy részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy nyomtatása kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.

11.3 A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Honlap felületén található kereskedelmi nevek vagy védjegyek bármely használatára, hasznosítására.

11.4 Az Ügyfél az ÁSZF elfogadásával – tekintettel arra, hogy a termékek szerzői jogi védelem alatt állnak – tudomásul veszi, hogy a megrendelt termék tekintetében korlátozott felhasználási jogot kap ennek megfelelően kizárólag saját céljára használhatja fel azokat; a megrendelt termékeknek nem megengedett felhasználása (például többszörözés, átdolgozás, terjesztés, nyilvánosságra hozatal) a Szolgáltatóval szerződéses kapcsolatban álló szerzők jogos érdekeit sérti.

12. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

12.1 A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit a jövőre kiterjedő hatállyal egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket a Honlap felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Honlap használatának feltétele, hogy az Ügyfél a Honlapon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja. Újabb szerződéskötés esetén a korábban már szerződést kötő Ügyfél a fenti tájékoztatás esetleges elmaradása esetén sem hivatkozhat a korábban hatályos ÁSZF tartalmára, mint a Felek között kialakult és alkalmazott szerződési

12.2 A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, így különösen a Ptk., az Elkertv. és az elektronikus hírközlésről szóló évi C. törvény (a továbbiakban: Eht.) rendelkezései az irányadók.

FOGYASZTÓVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ A 45/2014 (II.26.) KORM. RENDELET ALAPJÁN

Jelen tájékoztatóban foglalt jogok és kötelezettségek akkor vonatkoznak Önre, ha Ön a jelen tájékoztatóban megjelölt vállalkozással, mint fogyasztó kötött szerződést. Fogyasztónak minősül a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. Törvény (Ptk.) 8:1 § (1) bekezdés 3. pontja szerint a

„szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.”

 

 

  1. Szerződéskötést megelőző általános tájékoztatás
    1. Jelen tájékoztató a Pappné Bodolai Rita adószámos magánszeméllyel történő távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó lényeges feltételeket és információkat, valamint a szerződéssel kapcsolatos tájékoztatást
    2. A vásárolt termék lényeges tulajdonságairól való tájékoztatást a https://onmagamert.hu/ weboldalon az adott termék termékleírásában, valamint a vállalkozás által küldött ajánlatban vagy visszaigazolásban olvashatja.
    3. A vállalkozás nevét és adatait a jelen tájékoztatóval egységes szerkezetben megjelenő Általános szerződési feltételek tartalmazzák.
    4. A szerződés szerinti termékért járó teljes ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről a termékleírásban, a vásárlás folyamán a Kosár tartalmának ellenőrzésekor, valamint a rendelési visszaigazolásban is tájékozódhat.
    5. A kellékszavatosságra vonatkozó információkat jelen tájékoztató
    6. A Pappné Bodolai Rita adószámos magánszeméllyel szembeni fogyasztóvédelmi igénye esetén békéltető testülethez is fordulhat. A Pappné Bodolai Rita adószámos magánszemély székhelye szerint illetékes békéltető testület a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület (Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1., Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870, Fax száma: (46) 501-099, E-mail cím: zsuzsa@bokik.hu).
      Az Fgytv. 20. §-a szerint a békéltető testületi eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – a fentiek szerint illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

 

  1. Elállási jogról való tájékoztatás
    1. Ön 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § m) pontja szerint, ezen kormányrendeletben meghatározott elállási jogát nem gyakorolhatja a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás az Ön kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és Ön e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az ezen kormányrendeletben meghatározott elállási jogát.
    2. Pappné Bodolai Rita adószámos magánszemélynél a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

 

3 A kellékszavatosságról szóló tájékoztató

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön Pappné Bodolai Rita adószámos magánszemély Hibás teljesítése esetén a szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást

 

vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen, vagy nem a Szolgáltató teljesítésére visszavezethető hiba (például, ha az e-könyv nem nyitható meg azonnal, vagy az e-könyv borítóját valamilyen oknál fogva nem jeleníti meg az Ön e-könyv-olvasásra használt eszköze) miatt elállásnak nincs helye.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással (azaz Pappné Bodolai Rita (adószámos magánszeméllyel) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Pappné Bodolai Rita adószámos magánszemély nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.